2011. február 13., vasárnap

Interjú Marek Kyncl-lel, a Calculator Tab alkotójával

Interjút adott Marek Kyncl, a stílusos és ötletes Calculator Tab Flash alapú online tudományos számológép alkotója (bő két éve már említettem ezt a kalkulátort itt a Számológép Blogban).

- Szia Marek! Honnan jött az ötlet, hogy készíts egy online számológépet?
- Amikor egy új programozási nyelvet tanul az ember, az első programja általában a "hello world". A második pedig rendszerint egy számológép.
Ezért is lepődtem meg, amikor nem találtam az interneten olyan számológépet, amely az értékeket a böngészőben tárolja. Először egy nagyon egyszerű kalkulátort készítettem, ami csak összeadni, kivonni, szorozni és osztani tudott, és néhány számot eltárolni.
Kicsit később ráeszméltem, hogy meg akarom tanulni az objektum orientált programozást, és hogy egy online számológép ennek az elsajátítására is jó projekt. Hát, így született a Calculator Tab.
Akkor még nem gondoltam, hogy bárki is keres hosszú távú memóriával bíró számológépet. Ma már tudom, hogy sokan használják ezt a funkciót, amivel egyébként még a Windows számológépe sem rendelkezik.

- A Calculator Tab a kedvenc szabadidős projekted?
- Sajnos, amióta teljes munkaidőben dolgozom webfejlesztőként, nincs túl sok időm a számológépre. A munkából hazaérve megpróbáltam dolgozni egy új verzión, de ez már túl fárasztó. Így a kedvenc szabadidős projektem a zenekarom maradt.

- Ha nem titok, havonta hányan használják a Calculator Tab-et?
- A weboldalt és a Google Gadget-et összesen nagyjából 160.000-en.

- Vannak "valódi" tudományos, grafikus zsebszámológépeid?
- Amióta számítógépem van, nincs igazán szükségem zsebszámológépre. Az egyetlen, amit megőriztem egy Tandy PC-6 (lásd Wikipédia), amit a 16. születésnapomra kaptam. Amikor megkaptam, nagyon sok BASIC programot írtam rá, amik valahol még meg is vannak kazettán. Nemrég, amikor újra elővettem a védőtokjából, láttam, hogy elemet kell benne cserélni.
Mostanában eljátszottam a gondolattal, hogy veszek egy régi, LED kijelzős számológépet, érzelmi okokból.

- Milyen más online számológépet találsz még innovatívnak?
- Tetszik az instacalc.com ötlete, bár nem nagyon használom. Dizájn szempontból pedig a web2.0calc.com.

- Köszönöm szépen az interjút!
- Szívesen!

(Még több interjú Kalkulátorisztánban.)

Nincsenek megjegyzések: