2009. november 23., hétfő

Casio CFX-200 tudományos számológép óra

Körülbelül egy hónapja írtam a Casio CFX-400 típusú tudományos számológépes óráról. Most találtam egy fotót a Casio CFX-200 típusról (és az otthonául szolgáló szőrös csuklóról), amely nagyon érdekes formatervet kapott: a kijelző felett is gombok helyezkednek el, oldalgombokban sem szűkölködik - és a márkajelzés elhelyezése sem a megszokott.
A tudományos funkciókat az F1 és F2 funkciógombokkal lehet elérni (lásd a feliratokat a kijelző szélén).
1983-ban jelent meg, és ez volt ez első Casio tudományos számológépes óra (a CFX-400 típus 1985-ben került piacra).

(kép forrása: Flickr)

(oobject.com - további érdekes számológépes órákkal)

3 megjegyzés:

it_guru írta...

Hmm. Ezek a jó kis számológépes Casio órák nagy ászok voltak annak idején. Ma már nosztalgia.:)

Sanyi írta...

Hát igen, klasszikus és örök darabok. A nosztalgiáról nem is beszélve :)

Miki írta...

Nem tudom működik-e még ez a blog. Azért leírom amit akartam. Szóval nekem van egy ilyen órám. Gyönyörű állapotban, elvégre még édesanyámtól kaptam, valamikor a húszas éveim elején. Most hatvan vagyok. :) Mindig is óvtam az órát, féltettem, hogy belemegy valami szennyeződés a gombok mellett, ezért csak ritkán használtam kézen. Karórám mindig volt, most is van, és mindig Casio órák. Aztán a minap a kezembe került az óra.Tudtam, hogy jó, csak az elem van kimerülve benne. elvittem egy idős óráshoz, aki ki is cserélte, de mondta, hogy ő aztán nem tudja beállítani. Én sem. Ennek már pár hónapja. Az óra jár, csak nem az aktuális időt mutatja. A minap megint felkerestem egy órást, mert a másik órámon szíjat kellett cseréltetni. Elvittem a számológépes órámat is. A szintén idősödő órás hölgy nem bírt vele. Hajlandósága viszont volt rá, hogy ha ott hagyom, akkor esténként fárasztja magát vele. Mivel nem tudom, mikor járok legközelebb arrafelé, nem hagytam ott. Időközben kerestem és találtam kézikönyvet hozzá a neten. Naná, hogy angol nyelvű, én meg sajnos nem tudok angolul. Szóval, ha valaki esetleg tudja, hogy kell beállítani, és ezt le is tudja érthetően magyarul írni, azt nagyon megköszönném.